Selecteer een pagina
  • Aanpassen emailadres bij verzenden facturen
    Bij het verzenden van de facturen kan een (tijdelijk) ander mailadres worden ingevoerd voor zowel de factuur als de commissiefactuur. Voortaan wordt het emailadres van de klant overgenomen in het factuurrecord en getoond in het factuurscherm. Vervolgens is het mogelijk om het emailadres voor deze factuur aan te passen. Hetzelfde geldt voor de commissiefactuur. Bij het verzenden van de facturen wordt gekeken of er een aangepast emailadres is. Als dat niet het geval is, wordt het reguliere factuur emailadres gebruikt van de klant, anders wordt het aangepaste emailadres gebruikt. Op deze wijze kan bij een factuur en/of commissiefactuur voor een keer de factuur en/of commissiefactuur naar een ander emailadres worden verstuurd.
  • Ondersteuning voor diverse BTW regimes ingebouwd
    De werking van de BTW is aangepast. Ten eerste kunnen vanaf deze versie verschillende BTW percentages worden vastgelegd. Dat kan in het onderhoudsmenu -> financiële instellingen -> tabblad BTW codes. Hier kan het percentage een omschrijving worden opgegeven.
    Tevens (belangrijk!) kan hier worden ingevuld welke code in het financieel pakket wordt gebruikt. In de export CSV wordt de code gebruikt, die is ingevoerd bij Code Export CSV. Ook in menu onderhoud > financiële instellingen  maar dan tabblad CSV Export is het nu mogelijk om voor meer verschillende BTW scenario’s de bijbehorende BTW code te selecteren. De code die gebruikt wordt voor de CSV export wordt vervolgens getoond. 
  • In de facturatieschermen is de indeling iets aangepast, zodat er ruimte is voor de BTW codes. ORCA stelt op basis van diverse instellingen een BTW code voor, maar per factuur kan de BTW code worden overruled, eenvoudig door een andere BTW code te selecteren. Die code wordt opgeslagen bij de factuur(regels) en gebruikt in de export naar het financieel pakket. Er kan niet langer een vinkje bij 21% worden gezet, maar er moet nu een regime worden gekozen voor de factuur en, indien beschikbaar, de commissiefactuur. Het is hierdoor ondermeer mogelijk om verschillende regimes te hanteren voor de factuur en de commissiefactuur (bijvoorbeeld als de debiteur buiten Nederland is gevestigd en de commissionair in Nederland of andersom).
  • Standaard BTW code per klant vast te leggen
    Het is mogelijk gemaakt om bij een klant (relatie) een standaard BTW code te selecteren. Dit kan handig zijn voor klanten die in het buitenland gevestigd zijn en waarbij weliswaar 0% BTW wordt gehanteerd, maar waar formeel bij de BTW aangifte in een andere kolom opgaaf gedaan moet worden. De standaard BTW code kan worden geselecteerd bij het wijzigen van de klantgegevens. Als dat is gedaan, wordt deze code standaard toegepast bij facturen of commissiefacturen voor die klant. Verder geldt hetzelfde: in de facturatieschermen kan er van die instelling worden afgeweken. Dat kan per factuur (en/of commissiefactuur).
  • Vastleggen algemene standaard BTW code
    Als de BTW niet automatisch kan worden bepaald, wordt voortaan de standaard BTW code gebruikt. Deze standaard BTW code kan worden ingesteld in het onderhoudsmenu -> financiële instellingen in tabblad facturen. 
  • Omgang met BTW in CSV export aangepast
    De CSV export is aangepast. In de export van de factuurbody wordt geen BTW code meer geëxporteerd. Dit was nodig voor Exact Globe, maar niet voor Exact online. De BTW wordt in Exact online per regel bijgehouden. Daarom wordt in de export van de factuurregel voortaan de bij de factuurregels opgeslagen BTW code gebruikt. Als die code niet beschikbaar is (dat geldt voor facturen die met een vorige versie van ORCA zijn aangemaakt en nog niet zijn geëxporteerd, dan wordt op basis van het BTW percentage in de factuurregel (of als dat niet beschikbaar is, in de factuur) bepaald of daar de exportcode voor de hoge BTW tarief of het 0% binnen NL tarief gebruikt moet worden.
  • De tabbladen in het factuurscherm zijn aangepast. Als geen inhoud beschikbaar is, wordt de tekst op het tabblad voortaan in grijs (in plaats van zwart) weer gegeven. Hierdoor is visueel snel duidelijk welke tabs informatie bevatten en welke tabbladen niet.
  • Mogelijkheid om facturen aan te passen uitgebreid
    Bij het versturen van een factuur kan, op het moment dat op de verzend knop wordt geklikt, gevraagd worden of de facturen wel of niet moeten worden herberekend. Er kan dan worden gekozen om de facturen NIET te herberekenen. Hierdoor, en door een aanpassing in het scherm, is het voortaan mogelijk om facturen handmatig aan te passen (nu ook de totalen). Let op: deze vraag wordt alleen gesteld als dit is aangevinkt in het onderhoudsmenu > financiële instellingen > tabblad facturen. Als de vraag niet wordt gesteld wordt er standaard herberekend. Overigens kan de vraag beantwoord worden met ja (eerst herberekenen, direct daarna versturen) Nee (verzenden zonder herberekening) en annuleren. In dat laatste geval wordt teruggekeerd naar het factuurscherm en kan de gebruiker aanpassingen doorvoeren. Belangrijk om te weten: bij herberekening wordt het factuurtotaal herberekend en worden ook de automatisch gegenereerde factuurregels herberekend. Zelf toegevoegde, eigen factuurregels blijven intact (tellen natuurlijk wel mee in de herberekening van het factuurtotaal, afhankelijk van de vinkjes voor zichtbaarheid en korting).
  • Tekst van de port refund regels is nu in te stellen in de instellingen > financieel.
    De onderhoudbaarheid is verbeterd door in de softwarecode minder klantspecifieke afvragingen te doen. Zo is de tekst van de refundregels (die per klant verschilt) nu niet langer hard in de softwarecodes opgenomen, maar flexibel gemaakt en door de gebruiker zelf in te stellen.
  • Commissiefactuur kan handmatig worden aangepast.
    Voorheen kon de (automatische) berekening van de commissiefactuur niet worden overruled. ORCA rekende, op basis van de instellingen in de klantafspraak, het bedrag voor de commissiefactuur uit. Dat gebeurt nog steeds, maar nu is het mogelijk het bedrag van de commissiefactuur in de factuurregel aan te passen. Als vervolgens het vinkje voor herberekenen van de commissiefactuur wordt uitgesnikt en daarna op herberekenen wordt gedrukt, wordt het de handmatig aangepaste waarde ook in het totaal van de commissiefactuur opgenomen. Hierdoor is het mogelijk afwijkende bedragen in de commissiefactuur op te nemen. Standaard staat het vinkje van herberekenen (rekenen met de ORCA uitgangspunten) overigens aan.
  • Selectieperiode in havenfactuur opgenomen.
    In de havenfactuur is voortaan bij ‘onze referentie’ en in de factuurtekst de geselecteerde periode opgenomen.
  • Boekjaar en maand nu in export CSV voor havenfacturen. Havenfacturen krijgen nu standaard als boekjaar en periode de maand en het jaar van de factuurdatum mee in de export naar het financieel pakket.
  • Sortering factuurregels creditfacturen aangepast.
    Bij creditfacturen staan de factuurregels nu in dezelfde volgorde als de oorspronkelijke factuur.
  • Uitbreiding scheepskenmerken.
    Bij scheepsgegevens is de mogelijkheid toegevoegd om een opmerking in te voeren. Hierin kan bijvoorbeeld worden vermeld dat voor dit schip een factuur rechtstreeks naar een reder moet worden gestuurd. De opmerking wordt in offerte, opdracht en factuur situaties getoond.
  • Aanpassing offertescherm.
    De knoppen [Export PDF] en [Kopieer PDF] zijn alleen nog maar zichtbaar als de status van de offerte niet meer concept is (dus alleen als de offerte definitief is en/of is verzonden). De knop [Maak definitief] Is alleen zichtbaar als de offerte nog niet definitief is. Verder wordt de scheepsnaam in een duidelijke contrastkleur weergegeven als er opmerkingen bij het schip zijn ingevoerd (in onderhoud scheepsgegevens). Er wordt dan ook een regel met de opmerking (ook in contrastkleur) getoond. De [Controleer] knop heeft een andere naam gekregen die beter de functie beschrijft: Reset berekening. Met een druk op deze knop wordt de ORCA standaard berekening opnieuw uitgevoerd.
  • Onderhoud van prijzen is aangepast.
    In het scherm is een zoek/filterbalk toegevoegd, waardoor het mogelijk is om op haven, producttype, productnaam, prijsgroep, prijstype en op actieve of niet-actieve prijzen te filteren. De filters kunnen ook gecombineerd worden gebruikt. Bij de opstart van het scherm worden standaard alleen de actieve (actueel geldende) prijsregels getoond.
  • Aanpassing zoekfunctie relatiescherm.
    Bij het zoeken in de relaties wordt voortaan alleen gezocht in de actieve relaties.
  • Aanpassing toevoegen/wijzigen relatiescherm.
    Om ruimte te maken voor de standaard BTW code is het scherm aangepast waarin relaties kunnen worden toegevoegd of gewijzigd . Het scherm is meer in de breedte opgebouwd, terwijl het voorheen in de lengte was. Door deze aanpassing is er meer ruimte en kon het scherm logischer worden opgebouwd. Als voor opslaan wordt gekozen, dan worden controles op dubbel relatiegegevens uitgevoerd. Deze controle is aangepast, zodat alleen in actieve relaties wordt gezocht. Voorheen was het niet mogelijk om een verwijderde relatie (inactief gemaakt relatie) met dezelfde naam op te voeren. Door deze wijziging is dat voortaan wel mogelijk.
  • Uitbreiding haveninstellingen.
    Bij de haveninstellingen kan nu worden aangeven hoe de bijlage bij de havenfactuur moet worden opgebouwd. Er zijn vooralsnog twee modellen: model Amsterdam en model Rotterdam. In Model Amsterdam zijn de kolommen: Inzameldatum, UCRN, HAP-plicht, S-nummer, IMO, Scheepsnaam, Annex, Categorie, Afvalstof, Hoeveelheid, Directe kosten, Vaste vergoeding, Variabele vergoeding, Var. vergoeding wax. in model Rotterdam zijn de kolommen: UCRN, Datum, S-nummer, Schip, IMO, Annex, Code, Inzamelnaam, Eenheid, Quantity, Tarief, Prijs, indirTarief, Havenbedr, Debiteur, Vast deel, Var. deel, Wax, Totals.
  • Zoeken in relaties verbeterd.
    Op diverse plekken in ORCA kan worden gezocht naar relaties. In het relatiescherm, maar ook bij offertes, bij het invoeren van een directe opdracht en bij facturen. In alle gevallen wordt voortaan alleen gezocht in actieve relaties. Relaties die inactief zijn gemaakt (verwijderd) worden niet langer getoond.
  • Verbetering instelbaarheid.
    In het onderhoudsscherm > algemene instellingen is nu een tabblad Template toegevoegd. In dit tabblad kunnen de standaard PDF templates worden ingesteld voor offertes en facturen. Natuurlijk kan in een individuele offerte of factuur van deze standaard wordt afgeweken. Verder is in dit tabblad alvast ruimte gereserveerd voor afbeeldingen die gebruik kunnen worden kopteksten en footers in diverse schermen. In een latere release kunnen hierdoor schermen worden samengevoegd. Dit komt de onderhoudbaarheid en performance ten goede.
  • Filter op klantafspraken aangepast
    Op het tabblad kantafspraken is het nu mogelijk om klantafspraken te filteren op actieve, inactieve en alle. Standaard staat de instelling op alleen actieve klantafspraken tonen. 
  • Aanpassing in de werking van standaard vaaruren
    Bij instellingen > Algemeen kan op het tabblad organisatie voortaan de standaard vaaruren heen, de standaard vaaruren terug en de standaard vrije uren langszij worden ingevuld. Deze standaard uren worden gebruikt bij de offerteberekening en worden gehanteerd bij het opstellen van de timesheet.

    Bovendien kan worden aangegeven hoe omgegaan moet worden met vrije vaaruren bij het maken van de timesheet. Hiervoor zijn twee opties:
    (1) op de timesheet worden de tijden aansluitend gemaakt (geen vaaruren), deze uren zullen dan niet gefactureerd worden bij facturatie; of
    (2) op de timesheet worden de vaaruren opgenomen die in de offerte/opdracht zijn opgenomen, maar bij facturatie worden deze uren niet gefactureerd als het vinkje [  ] Vaaruren niet rekenen is aangevinkt.
    Bij het maken van een offerte wordt het vinkje [  ] Vaaruren niet rekenen automatisch aangevinkt als een klantafspraak wordt gekozen waar [  ] Vaaruren niet rekenen is aangevinkt. In iedere offerte en factuur kan deze instelling worden aangepast.

    Als bij een offerte een klant wordt geselecteerd, worden de standaard vaaruren gezet, wordt de het vinkje uitgezet voor [ ] Vaaruren niet rekenen en wordt vrije uren langszij op 0 gezet. Als een klant/debiteur geselecteerd is en een andere klant/debiteur wordt geselecteerd, dan wordt de eventueel geselecteerde klantafspraak leeg gemaakt en wordt een waarschuwing gegeven dat de vaaruren, de vrije uren langszij en het vinkje  [ ] Vaaruren niet rekenen naar de standaard waarden wordt teruggezet.

    Als in een offerte een klantafspraak geselecteerd is en de klantafspraak wordt verwijderd, dan wordt voortaan gevraagd of de vaaruren en vrije uren langszij weer teruggezet moeten worden naar de standaard uren.
  • Uitbreiding scherm facturen
    In het scherm met een overzicht van de facturen, wordt voortaan de datum en tijd vermeld waarop de factuur is verstuurd.
  • Instelling facturatie directe opdrachten
    Voortaan kan opgegeven worden of van directe opdrachten voor zeeschepen standaard een lumpsumfactuur moet worden voorgesteld of dat een regiefactuur moet worden voorgesteld. Deze instelling kan worden gekozen in het onderhoudsmenu > financiële instellingen > Tab facturen > Factuuropbouw bij directe opdracht. Let op: de instelling wordt toegepast bij het aanmaken van een directe factuur. Als de instelling wordt aangepast nadat de directe opdracht is gemaakt, dan is de oorspronkelijke instelling van kracht. Als een nieuwe directe opdracht wordt aangemaakt, wordt de nieuwe instelling toegepast.
  • Aanpassing in de factuurberekening
    Als de afgiftedatum van een opdracht valt binnen de vrijstellingsperiode van een schip (opgeven in onderhoud > scheepsgegevens) dan wordt geen indirecte vaste vergoeding en geen indirecte variabele vergoeding berekend.
  • Vermelding eerste factuur
    De melding van eerste factuur, die wordt gebruikt om aan te geven dat de indirecte vaste vergoeding kan worden opgenomen, is aangepast. Voortaan wordt melding gemaakt van de eerste INDIRECTE factuur, zodat beter kan worden bepaald of de indirecte vaste vergoeding kan worden opgenomen op de factuur en/of EOVMF. De melding eerste indirecte factuur wordt getoond als het bezoek HAP plichtig is en als er nog geen factuur voor het bezoek (op basis van UCRN) met daarin indirecte stoffen is gefactureerd.
  • Selectie debiteur/klant bij offerte en directe opdracht
    De selectie van debiteur bij zowel een offerte als een directe opdracht is sneller gemaakt.

    Als (al) een klant/debiteur is ingevuld (bijvoorbeeld door de selectie van scheepsgegevens) en er wordt een andere klant/debiteur geselecteerd, dan wordt gemeld dat de vaartijden teruggezet worden naar de standaard instellingen en worden prijzen opnieuw berekend. Als een klant/debiteur wordt gekozen die al was ingevuld, wordt gemeld dat geen wijzigingen worden doorgevoerd.
  • Aanpassingen in het maken van een offerte
    Invoer van scheepsgegevens en klant/debiteur is omgewisseld. Als bij de scheepsinvoer een schip wordt gekozen dat aan een klant/debiteur is gekoppeld, wordt deze klant/debiteur automatisch ingevuld bij de relatie informatie.

    Bij de berekening van de prijs van de afvalstof, wordt gekeken naar een combinatie van de inzameldatum, gemaakte prijsafspraken en prijzen in de prijslijst. Als (nog) geen inzameldatum is ingevuld maar al wel een afvalstof is geselecteerd, wordt de actuele datum als rekendatum gebruikt. Als vervolgens alsnog een inzameldatum wordt ingevuld, wordt het tarief voortaan opnieuw doorgerekend op de inzameldatum.

    Eerder werd in een aantal gevallen de uren langszij gereset (door bijvoorbeeld selectie van een andere prijsafspraak). Dat is aangepast. Als nu eerst een debiteur wordt geselecteerd, daarna een afvalstof (en dus de uren langszij worden berekend) worden de berekende uren langszij gerespecteerd als vervolgens een (andere) klantafspraak wordt gekozen.

    Als bij het maken van een offerte een klantafspraak gekozen is, waarbij de debiteur niet zelf commissionair is, werd dat bij het omzetten van offerte naar opdracht (gewonnen offerte) niet goed vastgelegd. Dat is aangepast. Als een andere commissionair in de klantafspraak is gekozen, wordt die ook goed vastgelegd en automatisch getoond bij de facturatie.
  • Blauw kaartje in planningsscherm voor concept offertes
    Als vanuit het planningsscherm (of ook nog vanuit het offertescherm) een nieuwe offerte wordt gemaakt, dan kan deze onderhanden offerte tussentijds worden opgeslagen. Dat kan door op de knop [Opslaan] te drukken. Het offertescherm wordt dan afgesloten en In het planningsoverzicht wordt dan een kaartje toegevoegd (in herkenbaar blauw). In de omschrijving van het blauwe kaartje staat dan “Concept offerte – nog definitief maken en versturen”.

    Als de offerte definitief wordt gemaakt, maar nog niet wordt verstuurd, blijft het kaartje blauw. In de omschrijving staat dan “Definitieve offerte – nog versturen”. Als een offerte wordt verstuurd of als op de knop [Is Verstuurd] wordt geklikt, wordt het kaartje bijgewerkt, definitief en wit gemaakt. Als de status van een offerte wordt teruggezet (knop bewerken] naar concept, wordt het kaartje weer blauw met de concept tekst erin.

    Als een scheepsnaam is ingevuld wordt deze in de titel vermeld, als nog geen scheepsnaam is ingevuld, wordt de klant/debiteur vermeld als titel van het kaartje. Als de offerte wordt verwijderd dan wordt ook het (blauwe) kaartje automatisch verwijderd. Als in een concept offerte een ander vessel wordt gekozen, wordt de titel van het (blauwe) kaartje aangepast. De nieuw gekozen vessel wordt dan als titel vermeld.
  • Bescherming aanpassing offertebedragen
    Er is een extra bescherming ingebouwd om ongewenst wijzigen van een offerte te voorkomen. Als een offerte status definitief heeft of verzonden is, kunnen de bedragen niet langer worden aangepast in het offertescherm.

    Reset van vaartijden bij keuze voor nieuwe klant/debiteur
    Als (al) een klant/debiteur is ingevuld (bijvoorbeeld door de selectie van scheepsgegevens) en er wordt een andere klant/debiteur geselecteerd, dan wordt gemeld dat de vaartijden teruggezet worden naar de standaard instellingen en worden prijzen opnieuw berekend. Als een klant/debiteur wordt gekozen die al was ingevuld, wordt gemeld dat geen wijzigingen worden doorgevoerd.
  • Mailverzending aanvraag wax-vergoeding
    De mailverzending ‘luistert’ nu naar de instellingen in de algemene instellingen (mail vanaf server, lokale client of combinatie)
  • Reminder aanpassing instellingen bij jaarovergang
    Net voor de jaarovergang en kort na de jaarovergang wordt automatisch een email gestuurd met daarin een reminder voor het aanpassing van zaken als factuurnummer (voorloopcode).
  • Reset factuurnummer als verzending niet lukt
    Als het versturen van de emails mislukt, dan wordt het laatst uitgegeven factuurnummer (dat is verhoogd bij het definitief maken van de factuur en eventueel commissiefactuur) weer teruggezet naar de waarde voordat de mail werd verstuurd.
  • Zoeken van relaties en schepen geoptimaliseerd
    als wordt gezocht naar een scheepsnaam, wordt voortaan in de lijst met gevonden schepen de lijst gesorteerd op scheepsnaam en daarbinnen IMO. Zo kan eenvoudiger worden gezocht en bovendien eenvoudiger worden gecontroleerd of een scheepsnaam dubbel voorkomt.
  • Verschil in offerte en inzameling.
    Als in een offerte een aantal afvalstoffen is opgenomen en er worden (deels) andere afvalstoffen ingezameld of geoffreerde afvalstoffen niet ingezameld, dan wordt vanaf deze versie in een lumpsumfactuur op een aangepaste manier met de verschillen omgegaan. Als volgt:
    • als de afvalstof wel in de offerte is opgenomen, maar niet is ingezameld, wordt de geoffreerde hoeveelheid als minderprijs opgenomen.
    • Als de afvalstof wel in de offerte is opgenomen en er minder volume is ingezameld dan geoffreerd, wordt er een minderprijs opgenomen.
    • Als de afvalstof wel in de offerte is opgenomen en er meer volume is ingezameld dan geoffreerd, wordt er een meerprijs opgenomen
    • Als de afvalstof niet in de offerte is opgenomen, maar wel is ingezameld, wordt de ingezamelde hoeveelheid als meerprijs opgenomen tov de lumpsum
  • Losse factuur kan overweg met HAP facturen
    Visueel en onderhuids is de losse factuur wat meer gelijk getrokken met reguliere facturen. Hierdoor is het voortaan mogelijk om losse facturen voor scheepsbezoeken te maken, waarbij rekening gehouden moet worden met de haveninstelling (netto/bruto) en met eventuele HAP plicht voor het bezoek.
  • Facturen afdrukken
    SAB facturen worden voortaan in het overzicht getoond van af te drukken facturen. Het overzicht van af te drukken facturen is aangepast en toont voortaan ook de naam van de debiteur/klant.

    Als in een factuur geen template is ingesteld, wordt hiervan een melding gegeven en die factuur overgeslagen. De facturen waarbij wel een template is ingesteld, wordt gewoon afgedrukt.
  • SAB facturen
    Voor de SAB factuur kan nu een standaard template worden ingesteld bij de instellingen > Algemeen tab Templates en moet een de standaard BTW code worden geselecteerd.
  • Relatiescherm uitgebreid
    In het relatiescherm is bij de tabbladen Offertes, Opdrachten en Facturen de informatie uitgebreid. Ook is het nu mogelijk om vanuit dit scherm een kopie van offerte, factuur of timesheet te exporteren. Verder is in de lijst met facturen van de gekozen klant nu ook de scheepsnaam opgenomen (datum, factuurnummer en scheepsnaam).
  • Bekijken offerte
    Hierin kan nu gescrold worden, zodat ook een tweede offerteblad kan worden bekeken.
  • Bug opgelost in het vastleggen van offertecondities bij een offerte. Er werden soms dubbele condities bij een offerte vastgelegd.
  • Schepen instelling
    Voor het registreren van vrijgestelde schepen is nu een eigen menu optie. Eerder was het mogelijk om bij de schepenregistratie op te geven of een schip was vrijgesteld, maar dat kon niet per haven worden gespecificeerd. Daarom is de mogelijkheid weggehaald bij de schepenregistratie en in een aparte menu optie ondergebracht. Voortaan kan daar per schip de vrijstelling per haven (en de vrijstellingsperiode in die haven) worden opgegeven. 
  • Haveninstellingen
    voorzien van twee tabbladen. In het eerste tabblad kunnen de algemene instellingen worden aangepast, in het tweede kunnen de vrijgestelde schepen per haven worden zichtbaar gemaakt.
  • Offerte en directe opdracht
    Voortaan kan bij de algemene instellingen (tabblad organisatie) ingesteld worden of bij het maken van een nieuwe offerte of een directe opdracht voor een zeeschip de HAP vink automatisch aangezet moet worden. 

    Als de HAP vink aanstaat en als een schip wordt gekozen dat in de gekozen haven op de ETA datum of, als die leeg is, op de offertedatum vrijgesteld is, stelt ORCA voor om de HAP vink uit te zetten. NB: Als de HAP vink aanstaat en er afvalstoffen worden ingezameld die niet als indirecte stof zijn aangemerkt, wordt geen indirecte vergoeding berekend (of netto prijs toegepast).

    Voortaan kan bij de instellingen (algemeen > tabblad mail instellingen (invullen bij standaard BCC)) worden opgegeven of offertemails naar een bcc adres moeten worden gestuurd.
  • Aanpassing gemaakt in scan script voor overpomp begeleidingsbrief. Tevens de maximum tijd verhoogd om verbinding te maken met de inbox en voor het authenticatie proces voor zowel het scan script als het vooradviezen script.
  • Product type toegevoegd voor onderhoud asns.
  • Rapportage optie toegevoegd voor overzicht inzamelingen met factuur informatie.
  • Aanpassing gemaakt om te voorkomen dat bij onderhoud van een asn zowel de afvalstof als de mix wordt gekozen.
  • Bug opgelost om te voorkomen dat er meer wordt afgevoerd dan dat er aan voorraad aanwezig is.
  • Verfijning detailoverzichten inzamelingen en lossingen.
  • Knop zichtbaar gemaakt voor Marc en Kim in afgifte scherm om een al gestarte activiteit te kunnen verwijderen.
  • Aanpassing gemaakt in vooradvies verwerking; als alle afvalstoffen overgeslagen moeten worden, dan wordt er nu geen leeg kaartje meer aangemaakt.
  • Bug opgelost voor het incorrect aanzetten van het apart laden vlaggetje voor een mix.
  • Toevoeging gemaakt in SAB scherm waarin de facturen worden getoond. Nu wordt onderverdeling getoond van het factuurbedrag verdeeld over de lichters die voor het perceel hebben ingezameld.
  • Overnemen van UCRN naar meer dan 1 offerte/opdracht (als de situatie zich voordoet) weer ingebouwd voor vooradviezen.
  • Aanpassing gemaakt voor het wijzigen van een vooradvies om niet meer (op de achtergrond) de producten en hoeveelheden aan te passen.
  • Geen afgifte knop voor schipper onzichtbaar gemaakt voor SAB inzamelingen en knop toegevoegd zodat Kim en Marc deze kaartjes kunnen verwijderen uit de planning.
  • Fix doorgevoerd tbv controle op SAB kaartjes in de planning. Bij de controle werd nog geen rekening gehouden met een combi van ECO en SAB kaart. In dat geval werd het kaartje rood gemaakt en teruggezet. Dat is nu opgelost.